niedziela, 15 marca 2015

#9 Bóg nigdy nie mruga

Tytuł: Bóg nigdy nie mruga
Autor: Regina Brett
Wydawnica: Wydawnictwo Insignis
Ilość stron: 320

50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu

Pięćdziesiąt wskazówek. Pięćdziesiąt lekcji, w których autorka przeplata własne przeżycia z doświadczeniami ludzi spotkanych na swojej krętej drodze; przywołuje ważne dla siebie postaci, znaczące książki i filmy, inspirujące modlitwy i wypisy z lektur; przypomina o sile psalmów i prostych sentencji.
Felietony Reginy Brett docenili i pokochali czytelnicy na całym świecie. Przyklejano je na lodówkach, rozsyłano w e-mailach do bliskich. Tematy lekcji, których udzieliło autorce życie, cytowano na tysiącach blogów i przedrukowywano w gazetach.
Książka, którą trzymasz w ręce, stanie się bliska każdemu, kto kiedykolwiek znalazł się na życiowym zakręcie oraz wszystkim szukającym inspiracji. Niech każda z pięćdziesięciu lekcji będzie manifestem – jak bohaterka jednego z esejów, pewna sportowa czapka z prostym hasłem: „Życie jest dobre”. Bo takie jest. Naprawdę.



***

"Bóg nigdy nie mruga" nie jest książką jak każda inna. Nie opowiada historii superbohaterów ratujących świat. Zawiera w sobie 50 lekcji, które rzeczywiście pomagają na trudniejsze chwile w życiu. 

Autorka każdą lekcję popiera wydarzeniem ze swojego życia lub życia jej bliskich, przez co lepiej się je czyta. Opisuje historię, wyciąga z niej wnioski i przekazuje czytelnikom w przyjemny, łatwy sposób. Regina pisze często o swoich wspomnieniach, daje się nam poznać. Możemy stwierdzić, że nie miała przyjemnego życia, a jednak - w końcu odnalazła swoje szczęście i co najważniejsze, pomaga osiągnąć je także innym. 

Dużą rolę w tych radach odgrywa Bóg. Jednak nie jest to kazanie typu "jeśli nie będziesz robił tego, czego Bóg nie chce, to nie będziesz szczęśliwy". Tutaj chodzi o to żeby się z Nim zaprzyjaźnić, uczynić swoim przyjacielem, powiernikiem, najważniejszą osobą w życiu. Jest nawet rozdział zatytułowany "Możesz rozgniewać się na Boga. On to wytrzyma." Gniewać się? Na Boga? Dziwnie to brzmi, nie? A jednak z najbliższymi - rodziną, przyjaciółmi - często się kłócimy i mimo wszystko nadal ich kochamy. Bóg też jest naszą rodziną.

Ostatnio u mnie dzieją się dziwne - smutne, nieprzyjemne - rzeczy. Cały czas chodzę przygnębiona, łatwo mnie wyprowadzić z równowagi i sprawić, że się rozpłaczę. Nie będę Wam teraz tu mówić jak to ta książka odmieniła moje życie i teraz jestem szczęśliwa, bo skłamałabym. Ale te porady są uniwersalne, każdy i do wszystkiego może je wykorzystać, każdemu mogą pomóc. Mi pomogły - podjąć jedną z najtrudniejszych decyzji i pogodzić się, że tak musi być. Pogodzić się z bólem i zrozumieć go. Potrzebowałam przyjaciela, ale żaden mi tak nie pomógł jak te 50 lekcji.

Dlatego też wszyscy, którzy mają mniejszy lub większy problem, powinni sięgnąć po tę książkę, a Ci którzy uważają się za najszczęśliwszych na świecie, mogliby ją przeczytać choćby po to, by zrozumieć tych nieszczęśliwszych.


Jeśli chcielibyście poczytać więcej recenzji ciekawych książek, zapraszam do Klaudii!


Juliet

16 komentarzy:

  1. Zbieram się do przeczytania tej książki, ale to chyba nie mój typ :)

    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się ostatnio nad kupnem tej książki, ale jednak wybrałam thriller psychologiczny ;)
    http://panda-w-wielkim-miescie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam! Dzięki tej książce nieco odkryłam. Nie zmieniła mojego życia, jednak podejście do pewnych spraw na bank :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnego masz bloga :) co powiesz o obsejwacji wzajemnej ?
    http://kolorowa-dziewczyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety nie czytałam, ale muszę to zmienić. :D
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Z książką spotkałam się kilka razy, to w Tesco to w Empiku.
    Ale jakoś nie miałam wielkiego pragnienia jej przeczytać. Ale takie lekcje mogą okazać się przydatne i w moim życiu, ostatnio staram się stawiać więcej na czytanie, a mniej na komputer.

    obserwuje(jako: Aleksandra Mlodzinska) i zapraszam
    http://aleksandramlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdzie tej ksiazki nei widzialam chociaz juz wczesniej napotkalam sie z recenzja tej ksiazki na jakims blogu :)
    Z tego co piszesz ta ksiazka brzmi na prawde ciekawie i jesli sie na nia napotkam to mozliwe ze aj zakupie :)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie czytałam tej książki, będę musiała się kiedyś skusić ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Stoi w kolejce do przeczytania! ;) już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamawiam! Po samym tytule ksiazka mnie juz ciekawi :) A ze ostatnio moja wiara troszke osłabła, przyda mi sie do poczytania.
    Kochan poklikasz u mnie w linki? Bede wdzieczna!
    Pozdrawiam! :)

    ---->Obiektyw mym okiem<----

    OdpowiedzUsuń
  11. Chce tą skiążkę przeczytać :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie słyszałam o tej książce. Z twojego opisu, wydaje mi się ciekawa :)
    Nie długo będę mieć nową książkę w mojej biblioteczce :)
    Pozdrawiam

    http://zakatekdoroty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham książki <33 Z chęcią przeczytam. Bóg nigdy nie mruga Na pewno fajna i pozytywna :)
    Chcę więcej.Lubię tu zaglądać Kiedy kolejna notka ? Życzę sukcesów i wytrwałości w dalszym blogowaniu ;) SERDECZNIE ZAPRASZAM JUŻ JEST !! NOWIUTEŃKI POST,TYLKO CZEKA NA TWOJE PRZECZYTANIE :))
    nicole-500.blogspot.com
    nicole-500.blogspot.com
    nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. kochana,rewanż już poleicał :)
    http://kolorowa-dziewczyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń